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Publiée : 26/11/2021  
Domaine d'emploi : Marketing / Communications
Années d'expérience min. : 5-6   Scolarité min. : Bac +3 (Licence)


Description de l'entreprise

CREATIVITY IS OUR SUPERPOWER. It's our heritage and it's also our future. Because we don't just make toys. We create innovative products and experiences that inspire, entertain and develop children through play. Mattel is at its best when every member of our team feels respected, included, and heard-when everyone can show up as themselves and do their best work every day. We value and share an infinite range of ideas and voices that evolve and broaden our perspectives with a reach that extends into all our brands, partners, and suppliers.

What It's Like to Work Here:

Mattel is passionate about our employee experience, which is built on community, opportunity and purpose. Our employees are at their best when they're recognized, rewarded, and empowered to drive their own Mattel journey - that's why we offer flexible work schedules, a generous holiday schedule, and a competitive compensation and benefits package. Depending on location, we also provide on-site resources like childcare and a fitness center to help seamlessly integrate work and life. There are endless opportunities to grow here, with a strong focus on career development, open access to senior leadership, and on-site and online training. Employees often say the best part of working at Mattel is the people, and we build our community through employee resource groups, clubs, leagues and activities that allow you to bring the ?whole you? to work. We're a family-friendly, inclusive, purpose-driven company that provides ample time and unique opportunities to give back to the communities in which we work and play.

Who We Are:

Mattel is a leading global children's entertainment company that specializes in design and production of quality toys and consumer products. We create innovative products and experiences that inspire, entertain and develop children through play. We engage consumers through our portfolio of iconic franchises, including Barbie®, Hot Wheels®, American Girl®, Fisher-Price®, Thomas & Friends® and MEGA®, as well as other popular brands that we own or license in partnership with global entertainment companies. Our offerings include film and television content, gaming, music and live events. We operate in 40 locations and sell products in more than 150 countries in collaboration with the world's leading retail and technology companies. Since its founding in 1945, Mattel is proud to be a trusted partner in exploring the wonder of childhood and empowering kids to reach their full potential.

Visit us at https://jobs.mattel.com/ and www.instagram.com/MattelCareers.

Mattel is an Affirmative Action/Equal Opportunity Employer where we want you to bring your authentic self to work every day. We welcome all job seekers including minorities, females, veterans, individuals with disabilities, and those of all sexual orientations and gender identities.

Description du poste

Vous êtes responsable de toutes les activités de mise en oeuvre de l'activation de la marque auprès des consommateurs et des clients locaux. Vous gérerez une équipe composée d'un chef de produits qui vous sera directement rattaché.

Vos responsabilités :

  • Développer une expertise approfondie du marché, des consommateurs, des shoppers.
  • Définir les lignes locales, gérer l'information produit en interne
  • Leader le process de forecasting des ventes en collaboration avec les équipes sales.
  • Définir des plans de communication efficaces en suivant les stratégies de communication de la marque et en travaillant avec différentes agences.
  • Créer des plans d'activation multicanaux pour faire croitre la désirabilité des marques dans une ambition de leadership.
  • Accompagner le développement des franchises en collaboration avec l'équipe licence.
  • Gérer la relation avec les ayant droit
  • Développer des stratégies d'engagement des retailers et assurer la promotion du portefeuille lors de customer previews, présentations ad hoc aux clients...
  • Mesurer l'efficacité des plans d'action. Piloter les ventes dans un contexte de forte croissance
  • Gérer le budget marketing alloué.
  • Développement de l'équipe et leadership.

Vos atouts:

  • Une forte orientation externe pour pouvoir gagner sur le marché.
  • Vous savez comment faire avancer les choses dans une grande organisation matricielle internationale, grâce à votre expérience antérieure dans un contexte similaire.
  • Il n'est pas toujours facile de gérer à la perfection un grand nombre de marques très ciblées. Pour atteindre vos objectifs les plus importants, vous devrez être capable de fixer vos priorités, de pousser l'entreprise avec vos nouvelles idées, de réfléchir à l'amélioration des processus et de prendre des mesures si nécessaire. Une bonne vue d'ensemble et de solides compétences en gestion d'équipe sont essentielles à cet égard.
  • Vous devrez réfléchir à des moyens nouveaux et innovants d'atteindre votre groupe cible. Vous devez connaître les tendances numériques actuelles et être capable de tirer parti de nouvelles approches et idées.
  • Vous savez inspirer et motiver votre équipe et la guider de manière efficace et efficiente.

Qualifications

What we're Looking For:

  • Formation supérieure type école de commerce ou université.
  • Au moins 5 ans d'expérience acquise en tant que Chef de Produit/Chef de Marque Sénior dont une expérience managériale dans le secteur de la grande consommation
  • Niveau d'anglais courant en plus d'une maitrise du français.
  • Orienté vers les résultats
  • Vision stratégique
  • Créativité et esprit d'initiative élevé.
  • Proactif dans la recherche d'informations.
  • Capacité à gérer efficacement des projets dans un environnement au rythme rapide et très exigeant.
  • Prise de décisions fondés sur des insights et analyse
  • Construire et maintenir des relations de collaboration.
  • Fortes capacités à fédérer, à influencer et à promouvoir des idées
  • Adaptabilité et agilité

Informations supplémentaires

All your information will be kept confidential according to EEO guidelines.

CREATIVITY IS OUR SUPERPOWER. It's our heritage and it's also our future. Because we don't just make toys. We create innovative products and experiences that inspire, entertain and develop children through play. Mattel is at its best when every member of our team feels respected, included, and heard-when everyone can show up as themselves and do their best work every day. We value and share an infinite range of ideas and voices that evolve and broaden our perspectives with a reach that extends into all our brands, partners, and suppliers.

 
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